drömmen.blogg.se

Trollträdet

Publicerad 2012-07-13 12:13:28 i Allmänt,

Tänkte ta en tripp upp till min pappa, han arbetar just nu här nere i trakterna där jag bor.
Så han tänkte åka hem idag, och han bor i dalarna, så jag åker med, och tar sällskap 
av lilla frida 5 år och syrran och filip. Roliga va när jag ringde dem nyss och så svarade en liten gäll röst på andra sidan och sa "Hej de är frida" -  Hej sa jag:) vill du åka med mig till en plats  där det finns ett trollträd?
det tystnar i luren och sen säger hon jaaaaaaa! Vart dåå? Uppe hos morfar säger jag.
Till dem som inte vet så , har min pappa ett träd som kallas för trollträdet. Trädet är nog inte mer en tre meter högt, med massa gröna blad ser väl inte så märkvärdigt ut ett vanligt träd. Men där händer det sagolika saker. Ibland kan de finnas lite godis hängande på några grenar, även  leksaker och såklart för en 5 åring
är ju detta helt fantastiskt. Ska fixa en bild på trädet så ni förstår :)
Ja menar man vill ju inte avslöja att de är morfar och marie hans sambo, som hänger dit sakerna.
Utan de är ju trollen, som kommer på natten, kvällen eller mitt på blanka dagen.
 
Regn är det oxå, men va gör det visst det är tråkigt när de är grått på himlen , man lite dyster 
och trött. Men man kan också ta vara på regnet, finns ju många saker man kan göra inomhus.
Som att skriva i sin blogg, lr städa, se en bra film. Måla göra något kreativt, kanskte sjunga lite, spela piano!
Vilket jag skulle om jag hade ett. Det är så mysigt med musik den får en att leva, känna känslor, få upplopp för
sånt man inte vill , vågar eller får känna annars. Eller får kanske va fel ord, men man vill ju inte alltid att alla ska veta hur man mår. Man är ju en stark person utåt och då ska de ju vara så ?
Fast jag tycker de är fint att oxå visa sig svag, för trots allt är vi bara människor. 
Men åter till regnet, de kan ju ta skada med.. så jag tänker på er alla nu som blvit drabbade av översvämningar,
neråt i småland och uppåt i dalarna, och även utomalands där det folk har dött...
 
Men va gör man åt naturens gång, jag vet hur det är att bli evakuerad för att huset på andra sidan gatan rasat ner flera meter, den synen kommer man aldrig glömma , vattnet som forsade för att ledningar gått sönder i marken.
Det är en annan historia. Som jag säkert kommer berätta en annan dag.
 
Ska bli mysigt och komma iväg lite härifrån. Det behövs alltid. Och så får man mysa med den här:)
 
Detta är Gimli eller gandalf , brittisk korthår världens mysigaste päls och goa knubbiga kinder!
 
Just nu har jag inget mer att tillägga. Men ta hand om er! / Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela